Fokus på passagererne hos Keolis
Den 22. september markerede Keolis Passengers and Innovation Day. Som en af de førende leverandører af kollektiv trafik i Danmark – og i resten af verden – sikrer Keolis kollektiv trafik af høj kvalitet med fokus på passagererne og miljøet.
Fokus på de mindste passagerer
I anledningen af Keolis’ Passengers and Innovation Day har vi i Keolis i Danmark valgt at fokusere på passagererne – mere specifikt de mindste passagerer. På vores busanlæg i Hvidovre var der, i dagens anledning, besøg af 4. klasse fra Lundehusskolen på Østerbro. Eleverne blev hentet i en bus torsdag morgen og blev kørt til Keolis’ busanlæg i Hvidovre, hvor de skulle ind bag kulissen og lære om busserne. Efter ankomst til anlægget blev børnene vist rundt på anlægget, hvor de også fik tid til at nærstudere busserne.
Ud over en snak om, hvordan man bør færdes i trafikken og i bussen, så var et af dagens højdepunkter, da eleverne – som et indblik i rengøring af busserne – fik lov til at sidde sikkert inde i bussen, mens den kørte igennem vaskehallen. Herefter blev de kørt tilbage til undervisning på Lundehusskolen.
Flere af vores busanlæg rundt i Danmark havde inviteret børn på besøg. I Hinnerup blev en af vores lufthavnsbusser fremvist til en 2. klasse på en lokale skole. Vores anlæg i Nykøbing Falster og Odense fik besøg af en to lokale børnehaver, og vores andet anlæg i Hvidovre og Slagelse fik besøg fra to forskellige lokale folkeskoleklasser fra indskolingen.
”Det har været en fornøjelse at have besøg af de mindste passagerer på vores anlæg rundt omkring i Danmark. Hos Keolis går vi meget op i, at alle kommer sikkert og behageligt fra A til B, derfor føler vi også ansvar for, at de mindste også befinder sig godt i bussen.” siger Peter Lanng Nielsen, adm. direktør for Keolis Danmark.
En behagelig tur for alle
Det var ikke kun de mindste passagerer, der blev påmindet om, hvordan man bedst færdes i bussen. Kolleger fra vores anlæg i Glostrup tog ud til udvalgte endestationer i Storkøbenhavn for at uddele frugt, vand og en folder til de forbigående passagerer. Folderen indeholdt seks gode huskeråd, som sikrer en mere behagelig bustur for både chauffør og passagerer. Også i vores letbanedivision var man ude og indsamle passagerindtryk på vores strækninger i Aarhus og Odense – input der skal indgå i evalueringen af den samlede passageroplevelse.